DBU Get2 Fodboldskole 2013

Med støtte fra DIF og DBU kunne VB for anden gang afholde DBU's fantastiske Get2 Fodboldskole til meget favorable vilkår for de unge i Værebro Park. For 200,- kr. kunne vi tilbyde en spændende og lærerig uge med fodboldtræning og sjov. Alle deltagerne fik:

• landsholdets flotte kamptøj bestående af t-shirt og shorts fra Adidas
  • din egen personlige drikkeflaske
  • en unikt designet Select fodbold i Talento kvalitet
  • gratis frokost hver dag
  • Netto i Værebro sponserede frugt i pauserne
  • et diplom for deltagelse på DBU Fodboldskole
  • nye venskaber

Ialt 52 deltagere havde fundet vej til fodboldskolen, hvilket var en fremgang på 10 i forhold til sidste år.

Denne gang fik vi også fint besøg i form af vores borgmester Karin Søjberg Holst. DBU Sjælland's formand Kurt Bagge-Hansen samt Lars Kruse fra Danmarks Idræts-Forbund havde også fundet vej. Der var også repræsentanter fra FIG, GaB, AVP og Lejerforeningen. Den lokale presse var også mødt talstærkt frem i form af Gladsaxe Bladet samt Bagsværd Søborg Bladet inklusiv vores eget Værebro Park Posten. Idéen bag DBU's Get2 Fodboldskole blev præsenteret af Lars Kruse og Kurt Bagge-Hansen.

Efterfølgende var der en livlig diskussion og jeg er sikker på at alle bagefter havde det indtryk at disse fodboldskoler virkelig gør en forskel.

Fra venstre Træner Nazam Fazal, Afdelingsleder i Kultur og Fritid Nina Nielsen, Formand Jørgen Franck, Formand for Lejerforeningen Inge Rishede, Ulrich Engmark fra FIG, Borgmester Karin Søjberg Holst, Værebro Park Posten's nye redaktør Martin Karbech Mouritsen, medlem af Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park Ingelise Payfeldt, Gladsaxe almennyttige Boligselskab's formand Jytte Jensen, Konsulent fra Danmarks Idræts-Forbund Lars Kruse og DBU Sjælland's formand Kurt Bagge-Hansen. Desuden var medlem af Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park Bent Raspe-Pedersen også tilstede, men han stod bag kameraet.

Deltagerne på fodboldskolen var i alfabetisk orden Abubakr, Adam, Ahmed, Ahsumalia, Anas, Antonio, Benjamin, Danial, Daoud, Emil, Emir, Emran, Ghani, Hamza, Harun, Hussain, Ibrahim, Ilyas, Isa, Ivan, Luqmann, Mahdi, Marttias, Mohammad, F., Mohammad I., Muhammad Y., Musa, Narsat, Noah A., Noah N., Nuh, Omar, Philip, Roni, Shajeel, Sehit, Serkan, Shujaa, Simon, Stefan, Sulayman, Tullah, Usman, Yakup, Yaseen, Younas, Yousef, Yunes, Yusuf, Zakaria og Zann. Skoleleder var Jørgen Franck og trænerleder var Nazam Fazal. Trænerne var Zakee Ul-Hassan Iqbal, Zaffar Ahmad og Amar Fazal. Trænerassistenterne var Ali Hassan Iqbal, Arif Asif og Anas Fazal. Pigen i midten med den stribede trøje er såmænd vores Borgmester Karin Søjberg Holst.

Drengene fik også en snak med borgmesteren.

DBU Sjælland's formand Kurt Bagge-Hansen hyggede sig også med drengene og fik en lille fodboldsnak. Kurt er tidligere formand i IF Hjorten's fodboldklub, som vi har haft mange spændende lokalopgør med igennem tiderne.

De mindste træner driblingens svære kunst...

Udover at drengene fik frokost hver dag så havde Netto i centeret igen sponseret frugt til pauserne. Stor tak for det!