VB 1968 Fodboldskole 2020

Det lykkedes at få den anden VB 1968 Fodboldskole op og stå på trods af coronakrisen. Lidt svært at søge om midler til noget vi ikke viste på det tidspunkt kunne realiseres. Formålet er at sikre, at børn kan komme på fodboldskole i sommerferien uanset økonomisk formåen og være en del af et fællesskab. Fodboldskoler der typisk udbydes i DBU og klub regi starter med et deltagergebyr på ca. 900,- kr. op til 3.500,- kr.

VB 1968 Fodboldskole blev afviklet ugen før skolestart fra mandag den 3. august til fredag den 7. august på Skovbrynet Skolebane. Atter var vejret fantastisk, så der blev drukket rigtig meget vand i løbet af ugen.

For kun 120,- kr. fik deltagerne en spændende og lærerig uge med fodboldtræning og sjov fra kl. 9:00-15:00 alle hverdage. Alle deltagerne fik desuden:

• Træning inspireret fra DBU's Fodboldskole
  • Kamptøj bestående af t-shirt, shorts og strømper
  • Egen personlig drikkeflaske
  • Select fodbold
  • Gratis frokost hver dag, så de slipper for mors kedelige madpakke
  • Frugt til træningen
  • Diplom for deltagelse
  • Garanteret nye venskaber

Stor tak til sponsorerne der støttede vores VB 1968 Fodboldskole denne gang:

• DIF og DGI's foreningspulje
  • Nordea Fonden
  • Gladsaxe Kommunes sommerferieaktiviteter for børn
  • Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park
  • DAB's Fond for Boligkultur og Miljø
  • Boligsociale Helhedsplan i Værebro Park
  • Danske Bank i Bagsværd
  • Arbejdernes Landsbank i Søborg
  • Jyske Bank i Bagsværd
  • Trine Græse, Borgmester i Gladsaxe
  • Værebro Tandlægecenter /v Poul Munch
  • Medlemmer af Bonusklubben

Trine Græse iklædt borgmesterkæde kiggede forbi og vi fik taget det klassiske fodboldskole billed.

Katrine Skov besøgte os også på elcyklen.

Vi havde typisk diverse træningsøvelser om formiddagen og om eftermiddagen spillede vi kamp. Den sidste dag supplerede vi med en større vandkamp.

En god frokost er selvfølgelig vigtig og en af dagene fik vi mad nede fra Beboerhuset. Netto støttede med frugt under træningen. Undervejs var der også en fødselsdag der skulle fejres på behørig vis med karameller og fødselsdagssang. Den sidste dag var der desuden is til ungerne.