Fodboldbøger på Værebro Bibliotek

Børnebibliotekar Martin W. Hansen har lavet en oversigt over spændende fodboldbøger.

De gode serier der kan lånes på Værebro Bibliotek:
  • Sys Matthiesen: "Holdet fra Solby" - for de 7-9 årige.
  • Lars B. Pedersen: "FC Fodboldvenner" - for de 7-10 årige.
  • Malin Stehn: "Lundeby FC" - for de 9-10 årige.
  • Glenn Ringtved: "Dreamteam" - for de 10-12 årige.
  • Dan Toft: "I Messis fodspor" - for de 10-13 årige.
Gode serier der kan bestilles på Værebro Bibliotek (spørg bibliotekaren):
  • FCK mini - for de 8-10 årige.
  • Fodboldholdet Frøerne - for de 8-10 årige.
  • FC Utopia - for de 8-10 årige.
  • Målløse United - for de 9-12 årige.
  • De blå-gule djævle - for de 9-12 årige.
  • FC Messi - for de 9-12 årige.
  • Mål! - for de 10-12 årige.
Der er også en manga-tegneserie om fodbold der hedder Gothic Sports, som er ret god.

Desuden findes der en masse gode fagbøger som varmt kan anbefales til fodboldfans i denne alder:
  • Serien Jeg læser: Sport, der har mange emner. Blandt andet om enkelte stjerner og fodboldturneringer. Den egner sig for de 9-12 årige.
  • Michael Parts: "Loppen: den fantastiske historie om Leo Messi". Den egner sig for de 10-14 årige.
  • Forlaget Turbulenz har udgivet den flotte serie Alt om ...Bendtner/Zlatan/Rooney/Messi/Ronaldo osv.
  • Bernard Lions: "1000 fodboldtrøjer". Flot og rigt illustreret bog med billeder og baggrundshistorier om fodboldtrøjerne fra de mange klubber rundt om i verden.